Η νέα σειρά φωτογραφιών αντιπαραθέτει δύο πολύ διαφορετικές όψεις της σαγηνευτικής Αφρικανικής χώρας.

Ένα νέο φωτογραφικό έργο του πρεσβευτή της Nikon στην Ευρώπη και καλλιτεχνικού φωτογράφου David Yarrow καταγράφει τις δύο όψεις της Κένυας – από τους γιγαντιαίους ελέφαντες του Αμποσέλι, γνωστούς και ως «μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες» μέχρι την κουλτούρα των συμμοριών της πολύβουης πρωτεύουσας της χώρας, Ναϊρόμπι.

Με τη Nikon D850 και μια σειρά από φακούς σταθερής εστιακής απόστασης NIKKOR ανά χείρας, ο David έθεσε ως στόχο να αντιπαραθέσει τα έντονα αυτά στοιχεία της Ανατολικής Αφρικής, καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά των ελεφάντων που ζουν στο Εθνικό Πάρκο Αμποσέλι έναντι επιμελώς σκηνοθετημένων φωτογραφιών μελών τοπικών συμμοριών από τη Νταντόρα στο Ναϊρόμπι – μία από τις μεγαλύτερες χωματερές του κόσμου.

Αριστερά: The Walk of Life - Nikon D850 | 1/1600 sec | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Δεξιά: Gangster - Nikon D850 | 1/200 sec. | f/3,5 | 35 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Οι μεγάλοι ελέφαντες – Εθνικό Πάρκο Αμποσέλι

Στην αχανή σαβάνα του Εθνικού Πάρκου Αμποσέλι φιλοξενούνται πολλά είδη άγριων ζώων, με κυριότερα τα ελεύθερα κοπάδια αφρικανικών ελεφάντων. Το πάρκο φιλοξενεί ορισμένους από τους μεγαλύτερους ελέφαντες στον κόσμο – τους λεγόμενους μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες – οι χαυλιόδοντες των οποίων είναι τόσο μεγάλοι που φτάνουν το έδαφος. Τα γιγαντιαία αυτά θηλαστικά έχουν «προτεραιότητα» στο καταφύγιο και προστατεύονται, ανενόχλητα, από τους ανθρώπους Αφού επισκέφτηκε το πάρκο πολλές φορές πριν ξεκινήσει το έργο αυτό, ο David θέλησε να απαθανατίσει την επιβλητική παρουσία των ξεχωριστών πλασμάτων της Κένυας από κοντά, πλησιάζοντας περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο φωτογράφο μέχρι τώρα.

Ο David Yarrow σχολιάζει σχετικά: «Το Αμποσέλι είναι το αγαπημένο μου μέρος στον κόσμο για να φωτογραφίσω αυτά τα εκπληκτικά ζώα. Πρόκειται για ένα πρωτόγονο, στοιχειώδες αμφιθέατρο, καταφύγιο για περισσότερους από δύο χιλιάδες ελέφαντες και την τέλεια τοποθεσία να φωτογραφίσεις τους μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες στο φυσικό τους περιβάλλον. Μόλις αντικρύσεις έναν ελέφαντα αυτού του μεγέθους, θα είσαι βέβαιος ότι δεν πρόκειται να δεις ποτέ τίποτα παρόμοιο στην καριέρα σου. Μου προκαλεί, και θα μου προκαλεί πάντα, δέος η δύναμή τους, το μέγεθος και αυτή η σχεδόν «ανθρώπινη» ευφυία που διακρίνεται τόσο εμφανώς στα μάτια τους».

Στο πλαίσιο του έργου αυτού, ο David ακολούθησε τις κινήσεις του Τιμ, ενός από τους μεγαλύτερους ελέφαντες του πάρκου. Έχοντας φωτογραφίσει ελέφαντες αυτού του μεγέθους και παλαιότερα, ο David χρησιμοποίησε τη Nikon D850 και τους φακούς AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR και AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II για να καταγράψει από κοντά τα χαρακτηριστικά αυτών των πλασμάτων, με τον AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED να εγγυάται ευκρίνεια από άκρη σε άκρη στην απεικόνιση ενός τοπίου με μια ομάδα ελεφάντων να απομακρύνεται.

Αριστερά: Garden of Eden - Nikon D850 | 1/500 sec | f/7,1 | 105 mm | ISO 250 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED

Δεξιά: African Trash - Nikon D850 | 1/2000 sec. | f/10 | 105 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED

Η ζωή στους δρόμους της Νταντόρα στο Ναϊρόμπι

Στο δεύτερο μισό του ταξιδιού του ο David επισκέφτηκε την Νταντόρα, ένα προάστιο στα ανατολικά του Ναϊρόμπι που είναι ίσως περισσότερο γνωστό για τη μεγάλη χωματερή του, η οποία εξαπλώνεται σε μια έκταση άνω των 3.000 στρεμμάτων. Αυτή πρόσφερε στον David ένα διαφορετικό θέμα – εξίσου άγριο με το Εθνικό Πάρκο Αμποσέλι – μια πολύβουη, αστική πόλη στην οποία συνυπάρχει η κουλτούρα των συμμοριών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Ο David λέει σχετικά: «Το προάστιο της Νταντόρα στο Ναϊρόμπι ήταν ένας άλλος κόσμος από το Αμποσέλι, αλλά εξίσου απαιτητικός και συναρπαστικός στη φωτογράφιση. Η χωματερή ήταν κάτι τελείως διαφορετικό από όσα έχω δει ποτέ και ήταν γεμάτη με χημικά απόβλητα. Επίσης, η κουλτούρα των συμμοριών είναι ακόμα ευρέως διαδεδομένη στην περιοχή, με αποτέλεσμα η φωτογράφιση να μπορεί να αποβεί επικίνδυνη. Έπρεπε να κινούμαι με προσοχή».

Όπως και στο Αμπροσέλι, ο David ήθελε να φωτογραφίσει ένα σκηνικό που να απέχει κατά πολύ από τον δυτικό κόσμο. Αφού ήρθε πρώτα σε επαφή με μέλη μιας τοπικής συμμορίας που συμφώνησαν να φωτογραφηθούν, ο David τοποθέτησε τα μέλη της συμμορίας σε αντίθεση με το περιβάλλον τους, όπου ο καθένας φορούσε ένα κομψό μαύρο κοστούμι – η απόλυτη αντίθεση με φόντο τη χωματερή.

Colossus - Nikon D850 | 1/1250 sec. | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Αντιπαραθέτοντας σκηνοθετημένα πορτρέτα με τα πλέον φυσικά θέματα, οι φωτογραφίες του David επιδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικές τεχνικές για την απεικόνιση μιας σειράς με συνοχή και δυναμισμό: “Στη φωτογράφιση άγριων ζώων θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι βρίσκεσαι στην τέλεια θέση για να αποτυπώσεις αυτό το αυθεντικό, υποβλητικό πλάνο, αλλά δεν έχεις τον έλεγχο. Όταν ένα ζώο δεν σου επιτρέπει να το φωτογραφήσεις, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Με τη σκηνοθετημένη φωτογραφία μπορείς να ακολουθήσεις ένα γραμμικό ταξίδι, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίησή της. Πρόκειται για πραγματική δοκιμή της ικανότητάς σου ως φωτογράφου να διαπιστώσεις εάν μπορείς να αποτυπώσεις αυτή την τέλεια στιγμή που είχες προγραμματίσει. Και τα δύο είδη έχουν τεράστια σημασία για μένα, όπως και η καταγραφή των χαρακτηριστικών αυτών των δύο εκ διαμέτρου αντίθετων περιοχών της Κένυας, συνδέοντας τους ανθρώπους και τα άγρια ζώα που φιλοξενούνται σε αυτόν τον τόπο.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, ο David χρησιμοποίησε τη Nikon D850, σε συνδυασμό με τον AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, τον AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G, τον AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II και τον AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Μπορείτε να δείτε όλες τις φωτογραφίες εδώ: https://bit.ly/2pYrk54

Πρεσβευτές της Nikon στην Ευρώπη

Το πρόγραμμα των Πρεσβευτών της Nikon στην Ευρώπη αποτελείται από ταλαντούχους εικαστικούς καλλιτέχνες οι οποίοι χρησιμοποιούν τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες του κλάδου και αξιοποιούν τις κοινωνικές τάσεις για να αναπαραστήσουν τη σύγχρονη εποχή. Η Nikon προσκάλεσε τον David να πραγματοποιήσει το φωτογραφικό έργο που ονειρευόταν, βάσει της παγκόσμιας αναγνώρισής του ως καλλιτεχνικού φωτογράφου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο του David, επισκεφτείτε το Ειδικό έργο του.

Ο εξοπλισμός

Για το έργο του, ο David χρησιμοποίησε τον εξής εξοπλισμό:

Σχετικά με τον David

Ο David Yarrow γεννήθηκε στη Γλασκώβη της Σκωτίας το 1966. Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία από νεαρή ηλικία και όταν ήταν 20 ετών, βρέθηκε στο γήπεδο του τελικού του Παγκοσμίου Κυπέλλου στην Πόλη του Μεξικού εργαζόμενος ως φωτογράφος για την εφημερίδα The Times. Εκείνη την ημέρα, ο David τράβηξε την πασίγνωστη φωτογραφία με τον Diego Maradona να κρατά το Παγκόσμιο Κύπελλο και ως αποτέλεσμα, δέχθηκε προτάσεις στη συνέχεια για να καλύψει τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πολλές άλλες αθλητικές διοργανώσεις. Πολλά χρόνια αργότερα, βρήκε αυτό που πραγματικά τον εκφράζει με την καταγραφή του φυσικού κόσμου και χάρη στον υποβλητικό και συναρπαστικό τρόπο που φωτογραφίζει τη ζωή στον πλανήτη, έχει κερδίσει ένα διαρκώς αυξανόμενο κοινό μεταξύ των συλλεκτών τέχνης. Το 2018 βρίσκει τον David να έχει εδραιωθεί ως ένας από τους πιο πετυχημένους καλλιτεχνικούς φωτογράφους του κόσμου.

Όλες οι φωτογραφίες υπόκεινται στα πνευματικά δικαιώματα του David Yarrow.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα της Nikon, επισκεφθείτε την τοποθεσία: www.nikon.gr

Ακολουθήστε μας στο Facebook: https://www.facebook.com/NikonGR και στο Instagram: @nikongreece